LISTA UCZESTNIKÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO ETAPU CENTRALNEGO
XXXIII OLIMPIADY JĘZYKA FRANCUSKIEGO
Nazwisko i imię ucznia |
Klasa |
Adres szkoły |
BACHULSKA Alicja |
III |
II. LO, ul. Sobieskiego 9 31-136 Kraków |
BATOR Berenika |
III b |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej, ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
BIEŃ Anna |
Europa III |
I. LO ul. Bukowska 16 60-809 Poznań |
BILSKA Magdalena |
II |
XVII. LO, ul. Złoty Róg 30 Kraków |
BŁASZCZAK Aleksandra |
2c
|
II. LO im. Hetmana Jana Zamoyskiego
ul. Ogrodowa 16 20-075 Lublin |
BOCZKOWSKA Karolina |
I |
I. LO im. M.Kopernika Katowice |
BORUCKI Mateusz |
I |
XXXIII. LO im. Kopernika
ul. Bema 76 01-225 Warszawa |
BRAUN Juliusz |
III |
LO ss. Nazaretanek
ul. Słowackiego 5 25-365 Kielce |
CHMIELEWSKA Natalia |
III |
XV. LO im. Żmichowskiej
ul. Klonowa 16 00-591 Warszawa |
CHOWAŃSKI Łukasz |
III |
VI. LO im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich
ul. Staszica 4 85-014 Bydgoszcz |
CICHOCKA Gabriela Anna |
I |
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2
II. LO im. ks. Anny z Sapiehów Jabłonowskiej ul. Narewska 11 15-840 Białystok |
CIEŚLICKA Aneta |
II |
II. LO, ul. Mickiewicza 16 33-100 Tarnów |
CUDEK Maria |
III |
Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 Chorzów |
CZERNIAWSKA Aleksandra |
Omega I |
I. LO, ul. Bukowska 16 60-809 Poznań |
CZERWIŃSKA Urszula |
III |
XV. LO im. Żmichowskiej
ul. Klonowa 16 00-591 Warszawa |
DOBICKA Aleksandra |
Omega II |
I. LO, ul. Bukowska 16 60-809 Poznań |
DYRCZ Hanna |
III |
LXIV. LO im. Witkiewicza
ul. Elbląska 51 01-737 Warszawa |
GAŁKA Małgorzata |
II b |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej
ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
GAWĘDZKI Hubert |
II |
XI. LO im. Reja ul. Królewska 19/21 00-064 Warszawa |
GORZELAK Katarzyna |
II a |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej
ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
GUTOWSKA Karolina |
II |
XXXIII. LO im. Kopernika
ul. Bema 76 01-225 Warszawa |
JABŁOŃSKA Zuzanna |
III |
I. LO im. M.Kopernika Katowice |
KACZMAREK Mateusz |
III |
XXVIII. LO im. Kochanowskiego
ul. Wiktorska 99 02-575 Warszawa |
KIZIOR Magdalena |
II |
I. LO im. M.Kopernika Katowice |
KOSMOWSKA Agata |
3 |
II. LO ul. Matejki 8/10 60-766 Poznań |
KOWALIK Dagmara Judyta |
II |
II. LO im. Batorego
ul. Myśliwiecka 6 00-459 Warszawa |
KOWALSKA Maja |
II |
XV. LO im. Żmichowskiej
ul. Klonowa 16 00-591 Warszawa |
KRÓL Marta |
III |
VIII. LO im. Władysława IV
ul. Jagiellońska 38 03-719 Warszawa |
LASOTA Kacper |
III |
Prywatne LO im. Królowej Jadwigi
ul. Długosza 8a 20-054 Lublin |
LIS Marlena |
3a |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej
ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
ŁUKASZEWSKA Hanna |
III a |
III. LO im. Marynarki Wojennej RP
ul. Legionów 27 81-405 Gdynia |
MAJ Aleksandra |
III |
II. LO im. Batorego
ul. Myśliwiecka 6 00-459 Warszawa |
MAKASEWICZ Katarzyna |
I a |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej
ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
MAZUR Aleksandra |
I |
I. LO Chorzów |
OLEJNIK Anna |
III |
LO ss. Prezentek
ul. ks. Jałowego 1 35-010 Rzeszów |
PAŁKA Marcelline |
III |
I. LO im. M.Kopernika Katowice |
PARNICKA Anna |
III f |
III. LO im. C.K. Norwida
ul. Kilińskiego 15 22-400 Zamość |
PASSERAT DE LA CHAPELLE Konstanty |
II |
II. LO ul. Matejki 8/10 60-766 Poznań |
PISKOR Magdalena |
III |
III. LO im. C.K. Norwida
ul. Kilińskiego 15 22-400 Zamość |
PROCHNICKI Tomasz |
III |
V. LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków |
PRZENIOSŁO Dominik |
III |
XV. LO im. Żmichowskiej
ul. Klonowa 16 00-591 Warszawa |
PRZYBYLAK Maciej |
Omega III |
I. LO ul. Bukowska 16 60-809 Poznań |
RETKIEWICZ Marta |
II a |
II. LO im. Adama Mickiewicza,
ul. A. Mickiewicza 32-34 76-200 Słupsk |
RUCKI Daniel |
I |
II. LO ul. Matejki 8/10 60-766 Poznań |
SABAK Olga |
III |
XV. LO im. Żmichowskiej
ul. Klonowa 16 00-591 Warszawa |
SIRY Katarzyna |
|
II. LO im. M.Kopernika,
ul. Nowodworska 13 85-120 Bydgoszcz |
SŁAWEK Klaudia |
I |
V. LO ul. Studencka 12 31-116 Kraków |
STAŃCZYK Justyna |
II |
XVI. LO im. Sempołowskiej
ul. Ks. Popiełuszki 5 01-786 Warszawa |
SZAFRAN Dawid |
II |
XVII. LO ul. Złoty Róg 30 Kraków |
SZAST Jarosław |
II |
XVII. LO ul. Złoty Róg 30 Kraków |
SZPONAR Magda |
II c |
Społeczne LO im. Jana III Sobieskiego
Al. Racławickie 17 20-059 Lublin |
SZWAJKOWSKI Alan |
III |
2 Społeczne LO im Jasienicy
ul. Nowowiejska 5 00-643 Warszawa |
WIĘCKOWSKA Katarzyna |
III |
III. LO Katowice |
WIŚNIEWSKI Mateusz |
Ia |
XIII. LO im. M. Piotrowiczowej
ul. Zuli Pacanowskiej 4 91-430 Łódź |
WOŹNIAK Małgorzata |
II |
LXIV. LO im. Witkiewicza
ul. Elbląska 51 01-737 Warszawa |
ZAREMBA Tymoteusz |
III |
II. LO ul. Matejki 8/10 60-766 Poznań |
mam pytanie – jaka była maksymalna liczba punktów do zdobycia w II etapie? gratuluje wszystkim uczestnikom!
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 3 0
135 punktów :)
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 3 1
Jeśli ktoś jest na zamieszczonej liście to oznacza, że ma już tytuł finalisty i jest zwolniony z egzaminu maturalnego z francuskiego? :)
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 3 1
Tak, jeśli ktoś znalazł się na liście, to oznacza, że uzyskał tytuł finalisty. Dobrze byłoby go potwierdzić rewelacyjnym wynikiem na zawodach finałowych. :) Informacje o uprawnieniach znajdują się na stronie http://www.ojf.org.pl w zakładce REGULAMIN. „Laureatom i finalistom Olimpiady przysługują uprawnienia określone w rozporządzeniu z dnia 30 kwietnia 2007 r. Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562) oraz w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365).”
Internauci uznali ten komentarz za doskonały ! A Ty jak go oceniasz? 7 0
dziękuję :)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 0
Chciałam się zapytać (odnośnie III etapu Olimpiady, część ustna)
1) Czy z 3 tematów do wyboru uczeń może wybrać 3 tematy np z Questions generales? Czy powinien wybrać po jednym temacie z różnych działów : Questions generales, civilisation etc.
2) Jak długie powinny być te wypowiedzi czy jest jakiś limit czasowy?
3) I czy w tematach typu: Fêtes en France / fêtes en Pologne (traditionnelles, religieuses, nationales)- chodzi o porównanie czy można wybrać sobie tylko święta we Francji i omówić je?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie OJF i programem oraz regulaminem Olimpiady, uczestnik wybiera 3 tematy;
jako że nie zostało zastrzeżone, że tematy maja być wybierane z różnych grup tematycznych, moga być z jednej lub dwóch.
Na odpowiedź ustna każdego uczestnika przewiduje się w sumie – wypowiedź uczestnika i dyskusja z komisją -15 minut.
Przy tematach typu Fêtes en France / fêtes en Pologne należy porównać wybrane święta francuskie i polskie.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 2 1
Szanowni Państwo,
gdzie mozna uzyskać inforację o ilości punktów zdobytych przez poszczególnych uczestników II-go etapu? Z góry dziekuje za pomoc.
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 4 1
Można zwrócić z prośbą o tę informację do Komitetu Okręgowego . Kontakt do każdego Komitetu podany jest na stronie http://www.ojf.org.pl w zakładce „KOMITETY OKRĘGOWE”. Najlepiej poprzez pocztę elektroniczną.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
A moglibyście powiedzieć, jaki był próg?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 2 0
106 punktów :)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 2 0
A mozna wiedzieć gdzie takie informacje można uzyskać?
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 3 1
Dziękuję :).
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
No właśnie, gdzie, gdzie? Chciałabym chociaż widzieć, czy dużo mi zabrakło do finału!
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
W kwestii wyników uzyskanych na etapie regionalnym należy kontaktować się z konkretnym Komitetem okręgowym (jednym z 8 na terenie całej Polski – dane kontaktowe znaduja się pod zakładką „Komitety Okręgowe”)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 3 0
Prosimy o zadawanie wyszystkich oficjalnych pytań bezpośrednio na adres Komitetu Głównego OJF:
ojf@ojf.org.pl
Dziękujemy.
KG XXXIII OJF
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 1
Chciałam zapytać ile punktów można było uzyskać z części pisemnej, a ile z ustnej? Z góry dziękuję.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 1
100 punktów za części pisemnej, 35 – z ustnej
czyli max. 135 razem, za całość.
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 4 1
Ja mam również dwa pytania: po pierwsze, co oznacza termin „uszczegółowienie tematów”, czy mogę na przykład zawęzić Nagrodę Nobla tylko do literackiej?
Po drugie zaś, chciałabym się dowiedzieć, czy uczestnicy mają zagwarantowany nocleg.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 0
Jeśli chodzi o Nagrodę Nobla – to wręcz należy zawęzić, w poszczególnych dziedzinach – i tak będzie tego całkiem sporo.
Tak, uczestnicy mają zagwarantowany nocleg, wstępna informacja została wysłana do szkół (mailem i drogą tradycyjną) – w ciągu 2-3 najbliższych dni, szkoły dostana szczegółowe informacje.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 0
Witam serdecznie! Chciałabym się dowiedzieć, ile punktów będzie można zdobyć w finale- łącznie i za poszczególne części ( pisemną i ustną)?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie wszystkich miłośników języka francuskiego! :)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 2 0
30 punktów za część pisemną oraz 25 za ustną, tzn. 55 za całość (maksymalnie)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 3 0
a gdzie w ogóle odbywają się zawody III stopnia? coś słyszałem o Poznaniu, ale nie chce mi się wierzyć…
dzk za odp
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 2
Zawody centralne odbywają się w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
Czy część pisemna obejmuje JEDYNIE wypracowanie?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 3 0
tak, będzie należało zredagować ciągły, spójny i uargumentowany tekst na 400-450 słów;
w tym tekście trzeba będzie ustosunkować się do kwestii podanych w poleceniu;
podstawą do zredagowania tekstu będzie tekst źródłowy (1 z trzech do wyboru);
część pisemna będzie trwać 2,5 godziny (16.00-18.30)
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 5 0
Czyli nie będzie – poza wypracowaniem – pytań zamkniętych lub otwartych dot. zrozumienia tekstu/tekstów źródłowych?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 1
nie, nie będzie osobnych pytań,
uczestnik będzie musiał ustosunkować się do kwestii poruszonych w poleceniu – ale będzie to musiał zrobić w swoim tekście ciągłym, a nie odpowiadając w punktach;
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 0
Czy tak jak w etapie drugim, w czasie czesci ustnej finalu nie bedzie mozna wspomagac sie notatkami, konspektem itp. ?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
będzie można mieć przy sobie plan wypowiedzi – PLAN, tj. punkty, bez opisu i dodatkowych wiadomości
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 2 0
ile czas przewidzianych jest na wypowiedź uczestnika w etapie ustnym? pytam o samą prezentację, bez rozmowy z komisją. Czy może tego czasu będzie trochę więcej niż w 2 etapie – bo w 5 minut naprawdę nie da powiedzieć się nic konkretnego i jednocześnie wyczerpującego dany temat…
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
15 minut na 1 uczestnika, tj. mniej więcej połowa na wypowiedź własną (na wybrany temat)- jeżeli wypowiedź jest dobrze zaplanowana, przygotowana i „zrealizowana”, to w 7-8 minut można doskonale odpowiedzieć,
pozostały czas – to dyskusja z komisją
Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? 5 0
odnosząc się do pytania uczestnika dwa – czy oprócz planu, wybrawszy temat „Peinture francaise – un auteur avec des exemples des peintures”, omawiając poszczególne dzieła, mogę pokazać kopię obrazu (wydruk) komisji? Wydaje mi się, że trudno (głównie dla jury) interpretować dzieło, którego nie ma się przed oczami – i uzasadnić swoją interpretację. Opis tego, co na każdym z wybranych obrazów się znajduje, niepotrzebnie zabierze moim zdaniem zbyt dużo czasu…
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
W szczególnych przypadkach, takich jak temat dot. malarstwa, można przynieść ze sobą materiały; należy o tym poinformować komisję, a komisja podejmie każdorazowo decyzję o możliwości wykorzystania takich materiałów podczas odpowiedzi
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 1 0
Mam również następujące pytanie: czy w rozbudowanych tematach, typu: „Regions et villes de France” bądź „Population francaise. Minorites nationales en France” można wybrać tylko jeden człon, w ramach uszczegółowienia, czyli np. tylko mniejszości bądź miasta?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
przy takich pytaniach należy najpierw przedstawić coś w rodzaju „vision d’ensemble”, a w dalszej części można wybrać np. 2-3 regiony (z 26 istniejących) i omówić je bardziej szczegółowo. Dobrze będzie uzasadnić dlaczego się wybiera te regiony a nie inne (lecz nie należy starać się na siłę tego uzasadnienia teoretyzować, bo można wybrać Bretanię, bo ktoś tam był i mu się spodobało :)
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0
Witam! Chciałabym dowiedzieć się, czy w tematach typu ‘Polonais celebres en France/Francais celebres en Pologne’ czy też ‘Fetes en France/Fetes en Pologne’ ukośnik oznacza możliwość wyboru jednej części tematu w ramach uszczegółowienia czy raczej konieczność porównania?
Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? 0 0