Olimpiada z TV5MONDE


Olimpiada z FRANҪAIS PRÉSENT


Olimpiada z FDLM


Olimpiada z OIF


Gratulujemy laureatom zawodów okręgowych !

LISTA UCZESTNIKÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO ETAPU CENTRALNEGO
XXXIII OLIMPIADY JĘZYKA FRANCUSKIEGO

Nazwisko i imię ucznia

Klasa

Adres szkoły

BACHULSKA Alicja

III

II. LO, ul. Sobieskiego 9    31-136 Kraków
BATOR Berenika

III b

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej,
ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź
BIEŃ Anna

Europa III

I. LO ul. Bukowska 16   60-809 Poznań
BILSKA Magdalena

II

XVII. LO, ul. Złoty Róg 30   Kraków
BŁASZCZAK Aleksandra

2c

II. LO im. Hetmana Jana Zamoyskiego

ul. Ogrodowa 16   20-075 Lublin

BOCZKOWSKA Karolina

I

I. LO im. M.Kopernika   Katowice
BORUCKI Mateusz

I

XXXIII. LO im. Kopernika

ul. Bema 76   01-225 Warszawa

BRAUN Juliusz

III

LO ss. Nazaretanek

ul. Słowackiego 5   25-365 Kielce

CHMIELEWSKA Natalia

III

XV. LO im. Żmichowskiej

ul. Klonowa 16   00-591 Warszawa

CHOWAŃSKI Łukasz

III

VI. LO im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich

ul. Staszica 4   85-014 Bydgoszcz

CICHOCKA Gabriela Anna

I

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2

II. LO im. ks. Anny z Sapiehów Jabłonowskiej

ul. Narewska 11   15-840 Białystok

CIEŚLICKA  Aneta

II

II. LO, ul. Mickiewicza 16   33-100 Tarnów
CUDEK Maria

III

Akademicki Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 Chorzów
CZERNIAWSKA Aleksandra

Omega I

I. LO, ul. Bukowska 16   60-809 Poznań
CZERWIŃSKA Urszula

III

XV. LO im. Żmichowskiej

ul. Klonowa 16   00-591 Warszawa

DOBICKA Aleksandra

Omega II

I. LO, ul. Bukowska 16   60-809 Poznań
DYRCZ Hanna

III

LXIV. LO im. Witkiewicza

ul. Elbląska 51   01-737 Warszawa

GAŁKA Małgorzata

II b

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej

ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź

GAWĘDZKI Hubert

II

XI. LO im. Reja ul. Królewska 19/21
00-064 Warszawa
GORZELAK Katarzyna

II a

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej

ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź

GUTOWSKA Karolina

II

XXXIII. LO im. Kopernika

ul. Bema 76   01-225 Warszawa

JABŁOŃSKA Zuzanna

III

I. LO im. M.Kopernika   Katowice
KACZMAREK Mateusz

III

XXVIII. LO im. Kochanowskiego

ul. Wiktorska 99   02-575 Warszawa

KIZIOR Magdalena

II

I. LO im. M.Kopernika   Katowice
KOSMOWSKA Agata

3

II. LO ul. Matejki 8/10   60-766 Poznań
KOWALIK Dagmara Judyta

II

II. LO im. Batorego

ul. Myśliwiecka 6   00-459 Warszawa

KOWALSKA Maja

II

XV. LO im. Żmichowskiej

ul. Klonowa 16   00-591 Warszawa

KRÓL Marta

III

VIII. LO im. Władysława IV

ul. Jagiellońska 38    03-719 Warszawa

LASOTA Kacper

III

Prywatne LO im. Królowej Jadwigi

ul. Długosza 8a    20-054 Lublin

LIS Marlena

3a

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej

ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź

ŁUKASZEWSKA Hanna

III a

III. LO im. Marynarki Wojennej RP

ul. Legionów 27   81-405 Gdynia

MAJ Aleksandra

III

II. LO im. Batorego

ul. Myśliwiecka 6   00-459 Warszawa

MAKASEWICZ Katarzyna

I a

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej

ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź

MAZUR Aleksandra

I

I. LO   Chorzów
OLEJNIK Anna

III

LO ss. Prezentek

ul. ks. Jałowego 1   35-010 Rzeszów

PAŁKA Marcelline

III

I. LO im. M.Kopernika   Katowice
PARNICKA Anna

III f

III. LO im. C.K. Norwida

ul. Kilińskiego 15   22-400 Zamość

PASSERAT DE LA CHAPELLE Konstanty

II

II. LO ul. Matejki 8/10  60-766 Poznań
PISKOR Magdalena

III

III. LO im. C.K. Norwida

ul. Kilińskiego 15   22-400 Zamość

PROCHNICKI Tomasz

III

V. LO ul. Studencka 12   31-116 Kraków
PRZENIOSŁO Dominik

III

XV. LO im. Żmichowskiej

ul. Klonowa 16   00-591 Warszawa

PRZYBYLAK Maciej

Omega III

I. LO ul. Bukowska 16   60-809 Poznań
RETKIEWICZ Marta

II a

II. LO im. Adama Mickiewicza,

ul. A. Mickiewicza 32-34   76-200 Słupsk

RUCKI Daniel

I

II. LO ul. Matejki 8/10   60-766 Poznań
SABAK Olga

III

XV. LO im. Żmichowskiej

ul. Klonowa 16   00-591 Warszawa

SIRY Katarzyna

II. LO im. M.Kopernika,

ul. Nowodworska 13   85-120 Bydgoszcz

SŁAWEK Klaudia

I

V. LO ul. Studencka 12   31-116 Kraków
STAŃCZYK Justyna

II

XVI. LO im. Sempołowskiej

ul. Ks. Popiełuszki 5   01-786 Warszawa

SZAFRAN Dawid

II

XVII. LO ul. Złoty Róg 30   Kraków
SZAST Jarosław

II

XVII. LO ul. Złoty Róg 30   Kraków
SZPONAR Magda

II c

Społeczne LO im. Jana III Sobieskiego

Al. Racławickie 17   20-059 Lublin

SZWAJKOWSKI Alan

III

2 Społeczne LO im Jasienicy

ul. Nowowiejska 5   00-643 Warszawa

WIĘCKOWSKA Katarzyna

III

III. LO   Katowice
WIŚNIEWSKI Mateusz

Ia

XIII. LO im. M. Piotrowiczowej

ul. Zuli Pacanowskiej 4   91-430 Łódź

WOŹNIAK Małgorzata

II

LXIV. LO im. Witkiewicza

ul. Elbląska 51    01-737 Warszawa

ZAREMBA Tymoteusz

III

II. LO ul. Matejki 8/10   60-766 Poznań

37 comments to Gratulujemy laureatom zawodów okręgowych !

  • uczestniczka

    mam pytanie – jaka była maksymalna liczba punktów do zdobycia w II etapie? gratuluje wszystkim uczestnikom!

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 3 Słabe 0

  • uczestniczkadruga

    Jeśli ktoś jest na zamieszczonej liście to oznacza, że ma już tytuł finalisty i jest zwolniony z egzaminu maturalnego z francuskiego? :)

    Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? Dobre 3 Słabe 1

    • admin

      Tak, jeśli ktoś znalazł się na liście, to oznacza, że uzyskał tytuł finalisty. Dobrze byłoby go potwierdzić rewelacyjnym wynikiem na zawodach finałowych. :) Informacje o uprawnieniach znajdują się na stronie http://www.ojf.org.pl w zakładce REGULAMIN. „Laureatom i finalistom Olimpiady przysługują uprawnienia określone w rozporządzeniu z dnia 30 kwietnia 2007 r. Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562) oraz w ustawie z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365).”

      Internauci uznali ten komentarz za doskonały ! A Ty jak go oceniasz? Dobre 7 Słabe 0

  • mbb

    Chciałam się zapytać (odnośnie III etapu Olimpiady, część ustna)
    1) Czy z 3 tematów do wyboru uczeń może wybrać 3 tematy np z Questions generales? Czy powinien wybrać po jednym temacie z różnych działów : Questions generales, civilisation etc.
    2) Jak długie powinny być te wypowiedzi czy jest jakiś limit czasowy?
    3) I czy w tematach typu: Fêtes en France / fêtes en Pologne (traditionnelles, religieuses, nationales)- chodzi o porównanie czy można wybrać sobie tylko święta we Francji i omówić je?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      Zgodnie z informacjami umieszczonymi na stronie OJF i programem oraz regulaminem Olimpiady, uczestnik wybiera 3 tematy;
      jako że nie zostało zastrzeżone, że tematy maja być wybierane z różnych grup tematycznych, moga być z jednej lub dwóch.
      Na odpowiedź ustna każdego uczestnika przewiduje się w sumie – wypowiedź uczestnika i dyskusja z komisją -15 minut.
      Przy tematach typu Fêtes en France / fêtes en Pologne należy porównać wybrane święta francuskie i polskie.

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 2 Słabe 1

  • Rodzic

    Szanowni Państwo,

    gdzie mozna uzyskać inforację o ilości punktów zdobytych przez poszczególnych uczestników II-go etapu? Z góry dziekuje za pomoc.

    Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? Dobre 4 Słabe 1

    • admin

      Można zwrócić z prośbą o tę informację do Komitetu Okręgowego . Kontakt do każdego Komitetu podany jest na stronie http://www.ojf.org.pl w zakładce „KOMITETY OKRĘGOWE”. Najlepiej poprzez pocztę elektroniczną.

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

  • M

    A moglibyście powiedzieć, jaki był próg?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 2 Słabe 0

  • M

    No właśnie, gdzie, gdzie? Chciałabym chociaż widzieć, czy dużo mi zabrakło do finału!

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      W kwestii wyników uzyskanych na etapie regionalnym należy kontaktować się z konkretnym Komitetem okręgowym (jednym z 8 na terenie całej Polski – dane kontaktowe znaduja się pod zakładką „Komitety Okręgowe”)

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 3 Słabe 0

  • Prosimy o zadawanie wyszystkich oficjalnych pytań bezpośrednio na adres Komitetu Głównego OJF:
    ojf@ojf.org.pl

    Dziękujemy.

    KG XXXIII OJF

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 1 Słabe 1

  • uczestniczka

    Chciałam zapytać ile punktów można było uzyskać z części pisemnej, a ile z ustnej? Z góry dziękuję.

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 1

    • EK (admin)

      100 punktów za części pisemnej, 35 – z ustnej
      czyli max. 135 razem, za całość.

      Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? Dobre 4 Słabe 1

  • Meggie

    Ja mam również dwa pytania: po pierwsze, co oznacza termin „uszczegółowienie tematów”, czy mogę na przykład zawęzić Nagrodę Nobla tylko do literackiej?
    Po drugie zaś, chciałabym się dowiedzieć, czy uczestnicy mają zagwarantowany nocleg.

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 1 Słabe 0

    • EK (admin)

      Jeśli chodzi o Nagrodę Nobla – to wręcz należy zawęzić, w poszczególnych dziedzinach – i tak będzie tego całkiem sporo.

      Tak, uczestnicy mają zagwarantowany nocleg, wstępna informacja została wysłana do szkół (mailem i drogą tradycyjną) – w ciągu 2-3 najbliższych dni, szkoły dostana szczegółowe informacje.

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 1 Słabe 0

  • frankofonka

    Witam serdecznie! Chciałabym się dowiedzieć, ile punktów będzie można zdobyć w finale- łącznie i za poszczególne części ( pisemną i ustną)?

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam serdecznie wszystkich miłośników języka francuskiego! :)

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 2 Słabe 0

    • EK (admin)

      30 punktów za część pisemną oraz 25 za ustną, tzn. 55 za całość (maksymalnie)

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 3 Słabe 0

  • passeur

    a gdzie w ogóle odbywają się zawody III stopnia? coś słyszałem o Poznaniu, ale nie chce mi się wierzyć…
    dzk za odp

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 2

  • Zawody centralne odbywają się w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

  • iorek

    Czy część pisemna obejmuje JEDYNIE wypracowanie?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 3 Słabe 0

    • EK (admin)

      tak, będzie należało zredagować ciągły, spójny i uargumentowany tekst na 400-450 słów;
      w tym tekście trzeba będzie ustosunkować się do kwestii podanych w poleceniu;
      podstawą do zredagowania tekstu będzie tekst źródłowy (1 z trzech do wyboru);

      część pisemna będzie trwać 2,5 godziny (16.00-18.30)

      Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? Dobre 5 Słabe 0

  • uczestnik

    Czyli nie będzie – poza wypracowaniem – pytań zamkniętych lub otwartych dot. zrozumienia tekstu/tekstów źródłowych?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 1

    • EK (admin)

      nie, nie będzie osobnych pytań,
      uczestnik będzie musiał ustosunkować się do kwestii poruszonych w poleceniu – ale będzie to musiał zrobić w swoim tekście ciągłym, a nie odpowiadając w punktach;

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 1 Słabe 0

  • uczestnikdwa

    Czy tak jak w etapie drugim, w czasie czesci ustnej finalu nie bedzie mozna wspomagac sie notatkami, konspektem itp. ?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      będzie można mieć przy sobie plan wypowiedzi – PLAN, tj. punkty, bez opisu i dodatkowych wiadomości

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 2 Słabe 0

  • uczestniczka

    ile czas przewidzianych jest na wypowiedź uczestnika w etapie ustnym? pytam o samą prezentację, bez rozmowy z komisją. Czy może tego czasu będzie trochę więcej niż w 2 etapie – bo w 5 minut naprawdę nie da powiedzieć się nic konkretnego i jednocześnie wyczerpującego dany temat…

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      15 minut na 1 uczestnika, tj. mniej więcej połowa na wypowiedź własną (na wybrany temat)- jeżeli wypowiedź jest dobrze zaplanowana, przygotowana i „zrealizowana”, to w 7-8 minut można doskonale odpowiedzieć,
      pozostały czas – to dyskusja z komisją

      Internauci uznali ten komentarz za kontrowersyjny. A co ty na ten temat myślisz ? Dobre 5 Słabe 0

  • uczestniczka trzy

    odnosząc się do pytania uczestnika dwa – czy oprócz planu, wybrawszy temat „Peinture francaise – un auteur avec des exemples des peintures”, omawiając poszczególne dzieła, mogę pokazać kopię obrazu (wydruk) komisji? Wydaje mi się, że trudno (głównie dla jury) interpretować dzieło, którego nie ma się przed oczami – i uzasadnić swoją interpretację. Opis tego, co na każdym z wybranych obrazów się znajduje, niepotrzebnie zabierze moim zdaniem zbyt dużo czasu…

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      W szczególnych przypadkach, takich jak temat dot. malarstwa, można przynieść ze sobą materiały; należy o tym poinformować komisję, a komisja podejmie każdorazowo decyzję o możliwości wykorzystania takich materiałów podczas odpowiedzi

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 1 Słabe 0

  • Meggie

    Mam również następujące pytanie: czy w rozbudowanych tematach, typu: „Regions et villes de France” bądź „Population francaise. Minorites nationales en France” można wybrać tylko jeden człon, w ramach uszczegółowienia, czyli np. tylko mniejszości bądź miasta?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

    • EK (admin)

      przy takich pytaniach należy najpierw przedstawić coś w rodzaju „vision d’ensemble”, a w dalszej części można wybrać np. 2-3 regiony (z 26 istniejących) i omówić je bardziej szczegółowo. Dobrze będzie uzasadnić dlaczego się wybiera te regiony a nie inne (lecz nie należy starać się na siłę tego uzasadnienia teoretyzować, bo można wybrać Bretanię, bo ktoś tam był i mu się spodobało :)

      Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

  • anne1408

    Witam! Chciałabym dowiedzieć się, czy w tematach typu ‘Polonais celebres en France/Francais celebres en Pologne’ czy też ‘Fetes en France/Fetes en Pologne’ ukośnik oznacza możliwość wyboru jednej części tematu w ramach uszczegółowienia czy raczej konieczność porównania?

    Oceń komentarz: konstruktywny czy niezbyt konstruktywny ? Dobre 0 Słabe 0

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>